RADOM
Ruszyła budowa przystanku Radom Wschodni
Rozpoczęły się przygotowania do budowy peronu, który powstanie pod miejskim wiaduktem drogowym w ciągu ul. Żeromskiego i Lubelskiej w Radomiu. Usunięto kolizje, by w kolejnych etapach przystąpić do budowy obiektu. Między torami powstały filary na których mocowana jest konstrukcja nowego wiaduktu. Przystanek Radom Wschodni ułatwi dojazdy do pracy, szkoły i na lotnisko. Inwestycja o wartości 39 mln zł jest finansowana ze środków budżetowych.
Przystanek Radom Wschodni powstanie pod nowym wiaduktem drogowym w ciągu ul. Żeromskiego i Lubelskiej. Między torami linii kolejowej Warszawa – Radom (lk8) wybudowany został już nowy filar, do którego mocowana jest konstrukcja drogowej przeprawy - informuje Karol Jakubowski, Zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Równolegle do prac miasta, wykonawca przystanku Radom Wschodni rozpoczął przygotowania do budowy nowego peronu. Zbudowano tymczasowy przejazd niezbędny do wjazdu specjalistycznych maszyn. Usuwane są kolizje. Kolejno w czerwcu – gdy powstanie pierwsze przęsło wiaduktu – zaplanowano budowę odwodnienia peronu, fundamentów oraz ścian peronowych.
Na przystanku Radom Wschodni przewidziano peron wyspowy dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz pasażerów z ciężkimi bagażami, korzystających z lotniska. Dostęp z peronu na wiadukt drogowy będzie możliwy zarówno poprzez schody stałe, ruchome, jak również windy - wymienia Karol Jakubowski, Zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Nowy obiekt dla wygody pasażerów będzie wyposażony w wiaty, ławki i poręcze do odpoczynku na stojąco. Poruszanie się ułatwią czytelne oznakowania, elektroniczne wyświetlacze i gabloty z rozkładem jazdy, tablice informacyjne. Przy wejściach do peronów ustawione zostaną stojaki na rowery. Będzie LED-owe oświetlenie, nagłośnienie i monitoring. Dla osób niewidomych i niedowidzących zaplanowano ścieżki naprowadzające na powierzchni peronu.
Planowane zakończenie budowy peronu przy wiadukcie ul. Żeromskiego w Radomiu realizowanej w ramach projektu „Poprawa Bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej w Radomiu" to II kwartał 2025 r. - informuje Karol Jakubowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.